Een student die een bezwaar heeft tegen de uitslag van de afronding van een studieonderdeel of een klacht van andere aard, kan dit kenbaar maken bij de desbetreffende docent. Mocht deze niet naar tevredenheid kunnen worden opgelost, kan de student zijn of haar klacht schriftelijk binnen 2 werkweken kenbaar maken bij de directie.
Na ontvangst van de schriftelijke klacht ontvangt de student binnen 1 week een ontvangstbevestiging. De directie onderzoekt de klacht en binnen 4 werkweken wordt geprobeerd tot een oplossing te komen. De uitkomst hiervan wordt schriftelijk bevestigd. Mocht hiervoor een langere tijd nodig zijn dan ontvangt de student binnen 4 werkweken de benodigde termijn van afhandeling.
Indien de directie en de student er samen niet uitkomen, heeft de student de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen bij de geschillencommissie.
Leden van de NRTO zijn aangesloten bij de Geschillencommissie. Er kan beroep op de Geschillencommissie gedaan worden als de interne klachtenprocedure bij de aanbieder is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid.
Bij de behandeling van een geschil door de onafhankelijke Geschillencommissie staan de algemene voorwaarden en de gedragscode van de NRTO bij de uitspraak centraal.
Klachten zullen vertrouwelijk worden behandeld. De student c.q. bezwaarmaker/ster zal geen nadeel in zijn/haar positie binnen de opleiding ondervinden.
Beroep doen op de Geschillencommissie?
Neem dan contact op via:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissie.nl
070-3105310